• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ręczne sterowanie ruchem przy biurowcach w Oliwie. Czy to dobry pomysł?

Maciej Naskręt
23 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mężczyzna kierujący ruchem przed biurowcami w Oliwie. Mężczyzna kierujący ruchem przed biurowcami w Oliwie.

Od pewnego czasu przy wjeździe na teren Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska stoi mężczyzna w kamizelce z napisem "kierowanie ruchem". Wstrzymuje naprzemiennie ruch rowerowy i samochodów wjeżdżających przed biurowce. Sprawdzamy, czy rozwiązanie sprawdza się, a także czy zachowanie mężczyzny jest zgodne z prawem.



Czy podoba ci się pomysł kierowania ręcznego ruchem przy OBC?

Kierowcy i rowerzyści, którzy poruszają się al. Grunwaldzką w Oliwie, z pewnością zauważyli mężczyznę przy Olivia Business Centre, który kieruje ruchem na wjeździe do biurowców. Pracownik pobliskich biurowców w kamizelce z napisem: "kierowanie ruchem" przepuszcza samochody wjeżdżające na komercyjny teren, a potem umożliwia przejazd rowerzystom po ścieżce, którzy mają w tym miejscu pierwszeństwo przejazdu.

Kierowcom - pracownikom Olivia Business Centre - rozwiązanie się spodobało. Przyznają, że jest bezpieczniej.

- Łatwiej opuścić teraz teren biurowców, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy to wszyscy usiłują wyjechać sprzed biurowców na al. Grunwaldzką - mówi pani Joanna, pracownica jednej z firm rezydujących w kompleksie.
Ostrożnie wypowiadają się w kwestii ręcznego kierowania ruchem rowerzyści.

- Zastanawiający jest fakt, czy odbywa się to zgodnie z prawem, bo jeśli mężczyzna kierujący ruchem, pomyli się i jadąc rowerem uderzę w auto, to kto poniesie za to odpowiedzialność? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Patryk.
Kierowanie ruchem odbywa się w godzinach szczególnego natężenia ruchu - np. w godz. 15-16.

- Na drodze wewnętrznej Olivia Business Centre pojawili się specjalnie przeszkoleni pracownicy ubrani w kamizelki odblaskowe. Mają zapewnić płynność ruchu pieszego, rowerowego i samochodowego na terenie kompleksu biurowego Olivia oraz przy wjazdach na parkingi wewnętrzne centrum, zwiększając przy tym bezpieczeństwo - mówi Katarzyna Halicka, rzecznik prasowy Olivia Business Centre.

Policja: nie każdy może kierować ruchem



Ustawa prawo o ruchu drogowym mówi o tym, kto może dawać polecenia lub sygnały uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze. Wśród przedstawicieli wielu służb i instytucji, jest też wymieniona osoba działająca w imieniu zarządcy drogi lub osoba wykonująca roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi.

W sytuacji przedstawionej na zdjęciu, mężczyzna stoi na drodze publicznej, która należy do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i żeby kierować ruchem w tym miejscu, poza szkoleniem w zakresie kierowania ruchem drogowym, osoba taka musi posiadać upoważnienie od zarządcy drogi, w tym przypadku - od Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- W związku z wczorajszym zgłoszeniem o fakcie kierowania ruchem przez osobę bez uprawnień przy budynku Olivia Business Centre, została podjęta interwencja przez policjanta ruchu drogowego. Mężczyzna, który był ubrany w pomarańczową kamizelkę z napisem "kierowanie ruchem" i stał na drodze wewnętrznej biurowca, został wylegitymowany - mówi nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Mężczyzna twierdził, że dba o prawidłowe parkowanie pojazdów przy budynku biurowca.

- Policjant ustalił, że mężczyzna posiada przeszkolenie w zakresie kierowania ruchem, ale nie posiada upoważnienia od GZDiZ do kierowania ruchem drogowym na drodze publicznej. Interwencja zakończyła się pouczeniem tego mężczyzny i poinformowaniem o obowiązujących przepisach w zakresie kierowania ruchem - dodaje Ciska.

Opinie (262) 4 zablokowane

  • tristar za 1200 zł miesięcznie (13)

    • 345 5

    • Niech teraz się tłumaczy ten (8)

      Który wydał pozwolenie na budowę tylu biurowców w jednym miejscu. Paraliż głównej żyły 3miasta!

      • 62 13

      • Aorty

        • 13 3

      • za mieszkanie też byś wydał (1)

        • 18 5

        • Jesteś mistrz

          • 1 1

      • (1)

        A co innego miałoby tam być? Do Mieszkań też ludzie musieliby dojechać i tworzyłyby się korki...

        • 4 3

        • Nie takie i nie tylko w godzinach szczytu

          • 1 1

      • ja to mam pytanie. (2)

        po kiego ch*ja w nocy są światła? i to jeszcze w miejscach, gdzie przy przejściu dla pieszych jest przycisk dla pieszego???????????????????????????????????????????????

        co za skretyniałe debile tym zarządzają. po kiego grzyba o 1:40 w nocy, zapala się czerwone światło. w miejscu, gdzie od jakiś 3-4 godzin nie było ani jednej osoby? i teraz nie wiadomo dlaczego, o 1:40 w nocy jade. ulice puste, chodniki puste, i bęc, czerwone, i stoje autem na czerwonym jak ten debil o 1:40 w nocy... PO CO ? mało tego. jest mnóstwo przejść dla pieszych gdzie praktycznie nikt nie przechodzi, jest przycisk dla pieszych, ale z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu zapala się tam co chwila czerwone, i 10 albo 15 aut stoi i czeka... na co? po co zapaliło się to czerwone SKORO JEST PRZYCISK DLA PIESZEGO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 3 1

        • Magistry inżyniery o tym decydują. Oni wiedzą.

          • 0 0

        • odpowiedź jest prosta

          By ograniczyć przekraczanie prędkości i wyścigi. Gwarantuję, że jeśli jedziesz zgodnie z przepisami, to najwyżej raz albo dwa trafisz na światło.
          A jak uważasz, że o pierwszej w nocy przepisy nie obowiązują, to stoisz.

          • 1 0

    • Chodzę codziennie (2)

      I jest bezpieczniej dla wszystkich. Ale fakt niektórym rajstopy wciskają się w jak ja i mają problem.

      • 19 15

      • Też chodzę codziennie

        I bezpiecznie było i bez tego ochroniarza. To nie jest miejsce, gdzie samochody poruszają się z dużą prędkością, więc co Tobie zagrażało?

        • 33 4

      • To można ściąć drzewo - taką mam koncepcję.

        Tak mniej więcej bym to podsumował. Bo to jest tak jakby w celu zwalczania potrąceń pieszych na przejściach dla pieszych zlikwidować... przejścia dla pieszych.

        Jeżeli dochodzi w tym miejscu do kolizji to wskutek nieustąpienia pierwszeństwa rowerzyście na przejeździe. Więc w karkołomny sposób zlikwidowano pierwszeństwo rowerzysty na przejeździe.

        • 8 7

    • Cennik dla dziennikarzy

      do 1000 znaków - stówka od 1000 - 2000 - dwie stówki - temu wiekszość artykułów ma 1001 znaków.

      • 8 1

  • (10)

    A co na to Kacper? Zadeklarował poparcie? Wina Budynia?

    • 148 67

    • A co na to...debil-troll ? (2)

      • 31 21

      • Wystarczy nie kraść (1)

        • 18 6

        • I vice versa

          • 1 4

    • Copy&paste się odezwał. Każdy kandytat lepszy od budynia. (3)

      Zagłosuje nawet na bezzębnego karła po lobotomi.

      • 24 24

      • (1)

        To nasze głosy mogą się zrownoważyc. Bo ja zaglosuje na każdego byle nie pisiorka :D

        • 16 14

        • Niesamowite.

          • 5 6

      • Prezes nie kandyduje ;/

        • 0 0

    • Bardzo dobrze

      Kłóćcie się miedzy sobą.
      To osłabia wasz kraj. Skłóceni polacy to słaba polska. A słaba polska to łatwy łup.
      Wojna między pisem a platforma i innymi to błogosławieństwo dla Nas.

      • 9 8

    • Budyń już prawie zjedzony :D

      • 6 3

    • tak zwane

      levackie upodlenie czlowieka!
      a budyn siedzi na 19 mieszkankach!

      • 3 4

  • Co to ma być? (5)

    Widziałem taki filmik o Korei Północnej, tam milicjantki niczym zaprogramowane lalki, kierowały ruchem na pustych skrzyżowaniach, gdzie pojawiał się 1 samochód i 1 rower na minutę. Od razu mi się to skojarzyło...
    A tak na poważnie to chyba lepsza byłaby inteligentna sygnalizacja...

    • 41 19

    • tylko czy OBC stac na wydatek 0,5 mln ? (1)

      • 6 5

      • Stać, stać, pytanie czy tego chce

        • 11 0

    • Sugerujesz, brak inteigencji

      u tego pana?

      • 3 1

    • Tak!

      pod warunkiem ze nie jestes kierującym ruchem!
      lub panem znakiem!

      • 0 0

    • lepiej i taniej byłoby mieć inteligentnych kierowców

      włączenie się do ruchu to nie jest jakiś skomplikowany manewr

      • 2 0

  • Bareja na całego. (6)

    • 139 16

    • A gdyby tak każdy, założył kamizelkę odblaskową (2)

      i mimo przeszkolenia oraz wiedzy w zakresie ruchu drogowego zaczął sobie kierować ruchem bez zezwolenia zarządcy drogi? To co by było?

      • 27 2

      • A matka?

        Każdy tylko nie matka, matka siedzi z tyłu

        • 10 3

      • przecież już to robią - przed przejściami dla pieszych

        • 1 0

    • Fajne jest to, że do odśnieżania państwowego

      chodnika nie trzeba przeszkolenia i nie potrzebne jest też zezwolenie ZDiZ. Do gaszenia samochodu kilogramową gasnicą do chłodzenia pach też nie jest potrzebne przeszkolenie strażackie.

      • 9 12

    • Polska to dziki kraj kazdy moze załozyc sobie kaftanik i kierować ruchem !A policja przyjedzie i powie ze ma to gdzies! (1)

      • 2 2

      • w US i w UK widziałem, ze dzieciaki
        kierowały ruchem przed szkołą,
        starsi skauci, jak w PRL, ze znakami i w mundurkach

        w polandzie psy by ich wsadzili za to do obozu koncentracyjnego

        • 0 1

  • (49)

    Oczywiście, najbardziej roszczeniowej grupie Rowerzystów się nie podoba. Jakie to normalne ;)

    • 243 130

    • (15)

      Kierowcy samochodów wcale nie są roszczeniowi :D
      Kulturalnie nie blokują scieżek rowerowych itp.

      • 68 21

      • (9)

        Chodników

        • 58 3

        • (8)

          Trawników

          • 59 3

          • (3)

            Przystanków i zatok autobusowych

            • 60 4

            • Plaz

              • 53 1

            • wejsc do klatki (1)

              • 51 2

              • Portali do innego wymiaru

                • 27 2

          • (3)

            przejść dla pieszych

            • 55 3

            • (2)

              Wiat śmietnikowych.

              • 30 1

              • (1)

                Przejazdów tramwajowych

                • 16 0

              • Zdechła foka!

                • 3 5

      • (1)

        Odpowiedź w stylu: "A u Was biją murzynów".

        Jak rowerzysta ma pierwszeństwo, to ma pierwszeństwo. A jak kierujący pojazdem samochodowym ma pierwszeństwo, to przecież mógłby ustąpić, jeździć na zamek etc.

        • 43 11

        • W sumie to też muszę sobie skołowac taką kamizelkę i będę wstrzymywał ruch na niepodległości, coby piesi mogli sobie połazić. Pieszym się będzie podobać, co tam samochodziarze!

          • 25 4

      • i

        i nie blokują miasta w szczycie porannym i popołudniowym!
        Miasto przecież blokują rowerzyści.

        • 12 2

      • Miejsc dla niepełnosprawnych i dróg pożarowych

        • 8 0

      • Winna brzoza

        • 2 2

    • Jestem pieszym (23)

      I codziennie przechodzę tym przejściem. Mi ochroniarz przeszkadza i nie zwracam na niego uwagi, nie jest osobą uprawnioną do kierowania ruchem. Jak OBC chce, to niech ufunduje sobie sygnalizację świetlną, a nie ustala priorytety dla swoich zmotoryzowanych pracowników.

      • 46 8

      • Taaa (16)

        Ustala tak aby jak najwiecej aut moglo opuścić w krotkim czasie OBC. A ty jak typowy Polak mysli tylko o swojej d. pie

        • 15 40

        • Jeżeli czujesz się z tym lepiej

          to mnie obrażaj, po mnie to spływa.

          • 21 3

        • Daj przykład i pomyśl o innych. Nie blokuj samochodem przejścia dla pieszych i ścieżki rowerowej. Nie musisz się pchać, możesz przecież poczekać. Prawda?

          • 21 1

        • (11)

          To ruchem ja jezdni też kieruje? Wstrzyma Grunwaldzką aby ci z OBC mogli wyjechać?

          To jest postawa roszczeniowa ale raczej u kierowców samochodów. Wstrzymać innych dla ich wygody

          • 20 0

          • (10)

            Wstrzymuje ruch pieszych/rowerzystów, gdy ruch na Grunwaldzkiej ma czerwone światło na wcześniejszym skrzyżowaniu Dzięki temu samochody z OBC mają ułatwiony wyjazd w tym wąskim oknie czasowym, co faktycznie pozwala zoptymalizować przepustowość tego obszaru, ale rozumiem, że masz tak tępy mózg, że tego nie pojmujesz.

            • 8 19

            • (9)

              To wcześniejsze skrzyżowanie to jest pół kilometra wcześniej. Samozwańczy kierujący ruchem może co najwyżej patrzeć "jedzie coś, czy nie jedzie". Tylko pytanie dlaczego jedni uczestnicy ruchu są mniej ważni od innych.

              • 9 4

              • (8)

                230 metrów, to pół kilometra. Widzę, że debilizm trzyma mocno.

                • 2 4

              • (7)

                To w ogóle jest skrzyżowanie ze światłami czy stara mapa?

                • 0 0

              • (6)

                Docelowy punkt pomiaru umieściłem tam, gdzie aktualnie znajduje się skrzyżowanie ze światłami.

                • 1 0

              • (5)

                Fakt, jest coś. Światła dla pieszych i rowerzystów tez tam są. Znaczy się piesi i rowerzyści mają mieć przystanek na tamtych światłach i przez tego pana co niby kieruje ruchem, a kierowcy już tylko światła?

                Nie rozumiesz o co chodzi? Z tego co piszesz to pan kierujący ruchem czeka na moment aż jezdnia będzie pusta aby puścić samochody wyjeżdżające z OBC. Czyli inny ruch poza jezdnią już można wstrzymać? Inni uczestnicy ruchu, poruszający się po innych częściach TEJ SAMEJ DROGI są już jakiejś drugiej kategorii?

                • 4 4

              • (4)

                No i zobacz. Gdy się dosadnie zbeszta Twoje startowe argumenty w dyskusji, nagle potrafisz dostarczyć dużo sensowniejsze. Tak. Zgadzam się, że jest to tworzenie z pieszych i rowerzystów uczestników ruch drugiej kategorii, co nie jest fair. Nie jestem w tym miejscu rowerzystą, ani pieszym. Zawsze kierowcą. Teraz pewnie Ciebie zaskoczę - ja jako kierowca codziennie wyjeżdżający z OBC jestem przeciw temu rozwiązaniu. Jest tragiczne. Głównie ze względu na nieudolność kierujących ruchem (jestem w szoku, że przeszli szkolenie) w połączeniu z rowerzystami mającymi ich gdzieś stwarza bardzo niebezpieczne sytuacje. Mi się nigdzie nie spieszy i wolałem powolne, ale bardziej bezpieczne wyjeżdżanie z OBC, zanim to wprowadzili.

                Ale przytoczę pewne porównanie. Gdy jakaś grupa ma znaczne utrudnienia na drodze, zazwyczaj inne grupy jej pomagają. Ja np. wyjeżdżając z OBC wpuszczam samochody próbujące wyjechać z parkingu pod Halą Olivia, potem będąc na Grunwaldzkiej wpuszczam samochody w okolicach Garnizonu. W tym miejscu zazwyczaj prawy pas toczy się w korku, więc nigdy nie jest pusty, co znacznie utrudnia wjazd. Mam w tych sytuacjach pierwszeństwo, ale wykazuję dobrą wolę, aby upłynnić ruch, jako całość, a nie tylko mój kierunek. I teraz pod OBC taką grupą w trudnej sytuacji są samochody wyjeżdżające z OBC. Miło byłoby, gdyby np pieszy/rowerzysta widząc, że Grunwaldzka jest akurat pusta, machnąłby ręką, aby samochód jechał. Wiem, brzmi absurdalnie. Pieszy przepuszczający samochód na pasach. I własnie dlatego coś takiego się nigdy tutaj nie wydarzyło. Piesi/rowerzyści nie obserwują ruchu, jako całości. Więc ten "kierownik ruchu" niejako symuluje te scenariusze, gdzie grupy w lepszej pozycji gestem dobrej woli upłynniają ruch grup w pozycji gorszej.

                Oczywiście to nie wina pieszych/rowerzystów, że ta okolica jest skopana pod względem organizacji ruchu. Po prostu miło byłoby, gdyby wszyscy patrzyli trochę dalej, niż czubek własnego nosa.

                • 7 0

              • (2)

                Ale przecież ja właśnie od tego argumentu zacząłem. Odległość od skrzyżowania podałem jako przykład tego kto w tej sytuacji jest ważniejszy.

                A to o czym piszesz to kultura drogowa. Sam jako rowerzysta ją uskuteczniam. I w takiej sytuacji jak opisujesz często właśnie oglądam się za siebie czy coś jedzie i czy jest sens przepuścić. Wpuszczałem kierowców na rondzie (wiecznie zakorkowany targ drzewny), robię miejsce przy wyprzedzaniu i przepuszczam pieszych. I nie twierdzę, że wszyscy są dla mnie wredni, bo wielu uprzejmości na drodze też doświadczyłem. Ale zasadniczo co to ma do omawianej sprawy?

                Mamy tu różnicę taką jak wpuszczenie kogoś z uprzejmości na swój pas, a nieustąpieniem pierwszeństwa i chamskim wciśnięciem się. Jedno wychodzi od ciebie, drugie jest na tobie wymuszane. I twoja reakcja będzie raczej odmienna w obu tych przypadkach.

                • 3 0

              • (1)

                Zacząłeś od wyolbrzymienia w postaci "To ruchem ja jezdni też kieruje? Wstrzyma Grunwaldzką aby ci z OBC mogli wyjechać?" sugerując w ten sposób, że działania te są kompletnie pozbawione sensu. To do tego stwierdzenia się odnosiłem.

                • 1 1

              • Nie sugerowałem że jego działania są pozbawione sensu, tylko że jednych wstrzymuje a drugich nie, podporządkowując ruch pod konkretnych uczestników ruchu

                • 3 0

              • A mnie osobiście ten kierownik ruchu w ogóle nie dotyczy bo omijam ten odcinek jak mogę. Aby rowerem dojechać Grunwaldzą od Drogi ZIelonej do OBC trzeba kilkukrotnie zmieniać stronę drogi, za każdym razem stojąc na światłach. M,in dlatego w ogóle nie popieram budowania DDR, zwłaszcza w sąsiedztwie chodników.

                • 4 0

        • Ale co to jest za priorytet?

          żeby OBC jak najszybciej opustoszało?
          OBC dostało dodatkowe światła i niech sobie zorganizuje u siebie drogi do tych świateł.

          • 9 1

        • A dlaczego ustala coś do czego nie ma prawa? Może ja wyjdę sobie i zablokuje np rondo w Chwaszczynie żeby mój kierunek mógł szybciej pojechać

          • 9 2

      • . (5)

        uu slychac trzask pękającej d*py. jak zwężaja ulice kierowcom ( patrz al. Jana Pawła II), aby dac ped**arzom sciezke( po ktorej jezdzi co drugi rowerzysta, reszta woli chodnik) to jest dobrze. Jaka tragedia dzieje sie jak taka c**** w obcislym ubranku musi sie zatrzymac na polecenie kierujacego ruchem. Dobrze, że ten chłop tam stoi bo czasem lepiej zatrzymac się niż zasuwajac 40 km/h wpaść w samochod, ktory nie zdazyl Cie zauwazyc. Pomijajac czyja to wina to w samochodzie bedzie do wymiany błotnik a u ciebie wszystkoe kosci.

        • 5 5

        • O frustracik (2)

          Żeby moje 95kg wagi nie przebiło ci szybki. Mógłbym się w pancernym kasku zatrzymać ci na głowie, nie chcielibyśmy tego, prawda?

          • 3 3

          • Żeby jego 1200 kg blachy nie rozgniotło twojego pancernego kasku i nie zatrzymało się na wydmuszce w środku.

            • 3 3

          • Powinni postawić tam stopa dla rowerzystów albo zlikwidowac przejazd zostawiając przejście tak, żeby rowerzysta musiał zejść z roweru i go przeprowadzić. Tamto miejsce jest wybitnie beznadziejne zrobione (wyjazdy z parkingu z lewej/prawej, przejście , ścieżka ) . I dla jasności - też czasami jeżdżę tam rowerem i nie mam problemu żeby ułatwić kierowcom wyjazd. Ale mądrale jadący rowerem z komórką w jednej ręce i słuchawkami na uszach uważają się za najważniejszych na świecie. Trochę niektórym odpi..la.

            • 2 5

        • Chętnie tam pojadę i tej szmacie z pomarańczowej szmacie zasmieje się w ryj olewajac jego machanie łapami ten gnoj nie ma uprawnień by komukolwiek wydawać polecenia

          • 1 2

        • Ty gnoju głupi rowerzysta w tym miejscu nic nie musi ma pierwszeństwo a ciec to ciec może sobie machać łapami ale g... może

          • 1 2

    • Porównaj sobie skutki zderzenia dla rowerzysty i kierowcy, to będziesz miał jasność czemu mają wątpliwości. (1)

      • 4 9

      • Bezmyślność rowerzysty na całego

        Czy kierowanie ruchem zwalnia z myślenia. U rowerzystów to chyba taka zależność. Zresztą u niektórych siadanie na rower automatycznie wyłącza zdolność przewidywania.

        • 1 2

    • To niech stanie na środku jezdni ( grunwaldzkiej) niech kieruje też kierowcami jadącymi po jezdni, a nie blokuje tylko rowerzystów.

      • 18 2

    • Kuny,jenoty ,bekasy

      Kuny , jenoty,bekasy , wiewiórki

      • 2 1

    • (3)

      Rowerzyści poruszają się po drodze z pierwszeństwem. Wyjeżdżający powinni ustąpić pierwszeństwa. Nie rozumiem dlatego przed wyjeżdżającymi z tego miejsca pierwszeństwo miały by mieć tylko uczestnicy poruszający się po jezdni, a nie po innych częściach drogi.

      Co więcej zastanawiam się czy to w ogóle jest skrzyżowanie, a nie zjazd do obiektu przydrożnego. Wówczas w ogóle tam nie powinno być ani przejścia dla pieszych, ani przejazdu drowerowego

      • 11 3

      • Jak to wjazd na droge wewnetrzną to przejazdu dla rowerzystów nie musi być. Z punktu widzenia pierwszeństwa to i tak bez znaczenia.

        • 3 0

      • (1)

        Bo jest jeszcze coś takiego jak kultura jazdy. Często w miejscach zatłoczonych wpuszcza się kogoś kto nie ma pierwszeństwa aby ułatwić życie innej osobie. Ale tacy ludzie jak Pan Darek nie, po co, ja mam pierwszeństwo i nic mnie nie obchodzi. Olać innych.
        Ludzie więcej życzliwości dla siebie i zrozumienia a nie patrzeć tylko na swoja d*pę. Bo jak będziesz potrzebował ty pomocy to inni cię oleją.

        • 6 1

        • Życzliwość wychodzić ma ode mnie, a nie być na mnie wymuszana. O mojej kulturze jazdy pisałem w komentarzu wyżej

          • 4 3

    • Jeden więcej rowerzysta, jeden mniej samochód na drodze i mniejsze korki

      To dla Twojego dobra użytkowniku samochodu oraz komunikacji miejskiej.

      • 0 0

  • widzę nawet korpobiurowce załatwiły sobie prywatnego "ciecia milicjanta" :D (14)

    czego to się nie robi żeby korpomłotki miały komfortowy wyjazd z korpofabryki :D

    • 166 38

    • Łosiu biedny, jest bezpieczniej ale co tam, prawda. (10)

      • 6 35

      • (3)

        Ale niezgodnie z prawem...

        • 34 3

        • Złe prawo nie jest prawem. (2)

          Zgadnij kto to powiedział.

          • 4 16

          • (1)

            Radbruch w kontekście ustaw norymberskich. Jak to się ma do prawa o ruchu drogowym?

            • 11 1

            • a jakie to ma znaczenie?

              na demotywatorach nie piszą w jakim kontekście jest supcio cytat, więc skąd gimbaza ma to wiedzieć?

              • 2 0

      • Ogarnij się (4)

        To nie dla bezpieczeństwa, a by wyjeżdżający nie musieli ustępować pieszym i rowerzystom.

        • 28 1

        • Światła (3)

          To nie będą tam światła, wtedy rowerzysta poczeka 3 minuty zamiast jednej!

          • 4 5

          • Światła przy włączaniu się do ruchu? (1)

            Dobrze się czujesz?

            • 4 2

            • Pytanie czy aby na pewno tam włączają się do ruchu. Jest przejazd rowerowy, jest przejście dla pieszych, jest znak stop - przy włączaniu się do ruchu takie rzeczy są zbędne ponieważ obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wynika już z art. 17. ust. 2 PoRD

              • 2 0

          • Hehe ale wiesz ze kierowcy tez dostaliby dodatkowe swiatła? Kij ma dwa konce

            • 3 0

      • Przede wszystkim zrobiło się niebezpiecznie -

        bo łosie z UM chciały Mordor urządzić, bez pomysłu na dojazdy, przecież wiadomo, że korpo* będą swoimi furami przyjeżdżać. To teraz niech stoją godzinę na wyjeździe może zmądrzeją.

        • 19 4

    • Problem w tym że tam żadnego korporacji nie ma. To jest Bangalore.:) :)

      • 0 3

    • korpodebile!

      • 2 4

    • też nie jestem fanem korpo-racji ale bezpieczeństwo ludzi jest ważne

      Trochę musisz być sfrustrowany - akurat to jest dobry pomysł... wychodzą z biuro-fabryki a wiadomo - głowy pełne.

      • 0 0

  • Ruszać tyłki a nie 4 koła i po problemie, a i zdrowsi będziecie :) (3)

    • 108 38

    • Jak mam być zdrowszy jak na miejscu boiska do gry w piłkę wybudowali właśnie te szklane domy ? (1)

      Graliśmy tam jak pamiętam od zawsze bo jestem z Oliwy.

      • 7 2

      • A kiedy ostatnio?

        W 1985?

        • 2 1

    • A co ? nie można innej aktywności preferować niż rower? Tylko to jest najlepsze ? A może wtedy warto pokusić się o podobny tekst. Myśl to nie będziesz pisał głupot

      • 2 0

  • nieżle (4)

    ciekawe kto będzie odpowiadał za ewentualne potrącenie w tym miejscu

    • 92 7

    • samozwańczy regulator ruchu (1)

      lub ten, kto go zatrudnia w tym celu

      • 17 1

      • Yojo

        • 1 1

    • I dobrze

      Cyklista ze słuchawkami lub klapkami na oczach.

      • 3 17

    • Podejrzewam, że zarządca drogi. Bo jeżeli ktoś nieuprawniony kieruje ruchem to tak jakby ktoś samowolnie postawił znak prowadząc do kolizji - zarządca drogi odpowiada za właściwe oznakowanie

      • 4 0

  • Jak zwykle (8)

    Kierowcom wygodniej, a rowerantom nic się nie podoba.

    • 69 71

    • to moze tez ubiore kamizelke i bede uplynnial ruch rowerowy? (5)

      zrozum, ze fakt ze ktos jedzie samochodem nie daje mu wiecej przywilejow na drodze. A czas korpoludkow w brykach nie jest cenniejszy, niz tych ludzi na rowerach.

      • 30 1

      • Mam nadzieję, że przepisy ruchu drogowego (2)

        znasz lepiej niż ortografię i gramatykę. Ubrać można choinkę. Kamizelkę się zakłada lub wkłada.

        • 3 13

        • (1)

          Masakra... Poloniście trzeba tłumaczyć. "Ubrać" potocznie złożyć.

          • 5 1

          • Przechodząc zaś do meritum, powiem tak: ubrać buty (kurtkę, sweter) to południowopolski regionalizm, w standardowej polszczyźnie wymienione części odzieży należy włożyć.
            Nie jestem polonistą.

            • 1 0

      • (1)

        Idź na ścieżkę wzdłuż plaży i sprawdź ilu rowerzystów przestrzega limitu prędkości tamże. Coraz więcej idiotów na coraz lepszych rowerach. Dlatego dla mnie ścieżki to tylko dojazdówki do lasu. Za dużo trzody na nich.

        • 0 4

        • A gdzie masz limity prędkości na ścieżkach w Gdańsku jelopie?

          • 0 0

    • No tak, ważne że kierowcom wygodnie. Reszta się nie liczy.

      • 13 0

    • Przepraszam bardzo, rowerzysta porusza się drogą z pierwszeństwem, tak samo jak kierowcy jadący po jezdni. Dlaczego więc ruch na DDR miałby być wstrzymywany?

      • 15 0

  • najważniejsze jest bezpieczeństwo rowerzystów. (5)

    • 39 51

    • OC+ (3)

      Ważniejszy jest lakier mojego błotnika i połysk alu felgi, a to właśnie w te miejsca walą jak ćmy, cyklisto-tumany.

      • 12 12

      • (2)

        Z chęcią w tamtym miejscu w Ciebie wyjadę :d a potem oskarże o napaść niebezpiecznym przedmiotem :)

        • 7 7

        • o ile przeyżyjesz (1)

          • 6 4

          • A kto wtedy pójdzie siedzieć?

            • 4 3

    • hahahahah!

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane